Gratis afhentning i Sønderborg   ★  Gratis forsendelsen over kr. 300,-  ★  Levering 2-4 hverdage

★ Gratis afhentning i Sønderborg
★ Gratis forsendelsen over kr. 300,-

Handelsbetingelser

Firmaoplysninger

Als risteri ApS
Ellegårdvej 36, 6400 Sønderborg
CVR nr. 42047937
email: alsristeri@alsristeri.dk
Tlf: 2073 6363

Betaling

Vi tilbyder betaling via kreditkortbetaling (Mastercard, Visa og Visa Electron) og Mobilepay. Ved betaling med betalingskort er betalingen gebyrfri. 

Vi anvender 3D Secure i betalingsforløbet for at beskytte dig og dit betalingskort mod svindel. Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun QuickPay, der kan læse dem. 

Beløbet for ordren trækkes først, når pakken afsendes fra vores lager.

Levering 

Ved bestilling skal du vælge en leveringsform. Vi tilbyder levering med DAO og GLS til pakkeboks eller hjemadresse.

Vi leverer til Danmark, ikke Grønland, Færøerne og udlandet. 

Kaffeabonnement

Når man køber et kaffeabonnement hos os, indgår man en aftale, der over den valgte periode, har løbende forsendelser af flere på hinanden følgende køb.

Betalingen foregår pr. levering og pengene trækkes først fra betalingskortet ved afsendelse af hver enkelt leverance.

Ved afgivelse af ordre, oprettes man med adgang til “Min konto”. Administrering af ens abonnement sker under ”Min konto” under kategorien ”Mine abonnementer”, her kan man få et overblik over sit abonnement, ændre abonnementet leveringsadresse og opsige ens abonnement.

Afsendelse på torsdage 

Abonnementsordre pakkes og afsendes altid om torsdagen. Lægger du en ordre på en fredag går der en uge før din første afsendelse behandles. Ønsker du at modtage første pakke tidligere, så kontakt os efter du har oprettet abonnementet og så kan vi manuelt gå ind og behandle først ordre hurtigere. 

Ordrebekræftigelse

Når du bestiller et kaffeabonnement vil du modtage en ordrebekræftelse via email.

Særligt for MobilePay Subscription

OBS. hvis du vælger MobilePay Abonnementsbetaling så vil der gå 2 dage før dit abonnement er accepteret, dette skyldes MobilePays godkendelsesprocedure er anderledes end hos Nets som sker næsten øjeblikkeligt.

Kvitteringer

Vi sender auto-generede mails herom. Når vi trækker pengene fra dit din konto; vil du som kvittering få tilsendt en mail med hvad du har købt.

Binding

Der er ingen bindingsperiode på abonnementet, opsigelse og ændringer af ens abonnement er uden omkostninger. Abonnementet kan dog ikke opsiges på dagen af ens forsendelse.

Opsigelse

Abonnementet kan til enhver tid opsiges ved at logge ind på Min Konto > Abonnementer > Afmeld. Du kan også sende os kontakte os og oplyse dit navn, adresse eller email og så kan vi opsige dit abonnement.

Sæt i bero eller spring dato over

Ønsker du at sætte dit kaffeabonnement i bero kan du kontakte os.

Ønsker du at springe næste leveringsdato datoer over eller rykke den en eller flere uger, så kontakt os med datoen for næste gang du ønsker levering.

Ændringer af betingelserne for vores kaffeabonnementet

Ændringer af abonnementsaftale som vil være til kundens fordel, herunder pris- og gebyrnedsættelse, kan  foretages uden forudgående varsel herom. Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, herunder pris- og gebyrstigninger, meddeles med et varsel på minimum 30 dage som meldes ud til den tilmeldte e-mail adresse.

Reklamationsret

Købelovens regler om mangler finder anvendelse.

I henhold til købelovens regler har du som forbruger 24 mdr. reklamationsret. Varer med begrænset levetid (eksempelvis fødevarer) er ikke omfattet af de 24 mdr. reklamationsret, men begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Hvis du opdager en fejl eller mangel på dit produkt, skal du snarest muligt og indenfor rimelig tid kontakte butikken. I modsat fald taber du retten til at påberåbe dig manglen. Ved reklamation over fødevarer og drikkevarer beder vi dig give os besked hurtigst muligt efter du har opdaget manglen. Mangler vil blive udbedret ved ombytning eller returnering af købesummen.

Der kan være tilfælde hvor vi vil bede dig returnere den defekte vare, så vi kan undersøge den. Du bedes derfor undlade at kassere defekte varer eller varer af dårlig kvalitet inkl. emballagen, indtil du har været i dialog med os.

Ved returnering

Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Als risteri
Ellegårdvej 36
6400 Sønderborg
alsristeri@alsristeri.dk
2073 6363

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Der modtages altid en elektronisk faktura ved køb. Denne faktura bør du gemme i tilfælde af reklamation.
Hvis du ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af fakturaen pr. e-mail, er du altid velkommen til at kontakte os på e-mail: alsristeri@alsristeri.dk

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt hos alsristeri.dk, gældende fra den dag du modtager dine varer.

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret. Eksempelvis hvis du åbner en pose kaffe. Alle former for fødevare og drikkevarer er undtaget fortrydelsesretten.

Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen.
Meddelelsen skal gives pr. mail på alsristeri@alsristeri.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

I den pakken bedes du vedlægge information om dit navn, fakturanummer, og at du ønsker pengene tilbage, gerne skrevet på en kopi af faktura. Yderligere bedes du oplyse dit registreringsnummer og kontonummer, så vil beløbet blive tilbageført dertil hurtigst muligt.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: alsristeri@alsristeri.dk

Persondatapolitik og GDPR politik

For at kunne handle hos alsristeri.dk skal du som minimum oplyse:

  • Dit fulde navn
  • Din adresse
  • Din e-mail
  • Dit telefonnummer

Ovenstående personoplysninger skal vi bruge for at være i stand til at gennemføre en ordre til dig.

Registeringen sker ved, at de indtastede oplysninger automatisk placeres i vores systemer. Vi videregiver kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Vi samarbejder med en række virksomheder, som opbevarer og behandler disse data. Virksomhederne (fx fragtleverandøren) behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Personoplysninger sælges eller videregives ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Alle personoplysninger opbevares i minimum 5 år jævnfør bogføringsloven, hvor du har mulighed for at anmode om sletning eller indsigt af dine informationer, som vi har lagret. Vi gemmer bl.a. oplysninger for at kunne behandle reklamationer, garanti og lign. i tilfældet af at dette skulle opstå. Personoplysninger lagres i en kundedatabase, og disse er beskyttet med login og kan kun tilgås af ansatte i Als Risteri.

I tilfældet af at du har tilmeldt dig vores nyhedsmail, vil oplysningerne også deles med vores nyhedsmailsprogram for, at vi kan masseudsende disse mails.

Som kunde har du til enhver tid mulighed for at få indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger. Henvendelse i forbindelse hermed rettes til alsristeri@alsristeri.dk.